REHAU România – Prima companie care își donează ziua de naștere!

În luna octombrie am crescut! Comunitatea noastră de prieteni s-a mărit cu încă peste 1.000 de Oameni de Bine/donatori, dar și cu prima Companie de Bine!
REHAU România este prima companie care să își doneze ziua de naștere pentru una dintre cauzele Zi de Bine! De curând, compania a sărbătorit 25 de ani de la înființarea sediului din România, iar Asociația Zi de Bine a fost invitată să ajute la celebrarea acestui hotar făcând ce știe mai bine – Zile de Bine pentru cei mai puțin norocoși dintre noi. Astfel, proiectul lunii octombrie la ZDB – EduBuzz – transformarea unui autobuz dezafectat într-un hub educațional pentru 400 de copii din satul Augustin, de pe lângă Brașov – a devenit „Un proiect susținut de REHAU România”! Cu această ocazie, am stat de vorbă cu Alessandro Hillebrand, Country Manager REHAU, despre filosofia de companie care stă în spatele unor astfel de gesturi.
REHAU este o companie de familie, care a rezistat unor recesiuni economice serioase și în timp a devenit chiar lider la nivel mondial în soluţiile bazate pe polimeri. Ne puteți împărtăși care este cheia succesului?
Fiind un bussines de familie, noi gândim în generații, iar astfel apare și determinarea de a depăși limitele în fiecare zi pentru a putea atinge un viitor sustenabil. Misiunea noastră este să îmbunătățim viețile tuturor oamenilor prin soluții inovative și tehnologii de ultimă generație aplicabile în diferite domenii precum construcții, mobilă sau industria auto. Investim în dezvoltare atât personală, cât și organizațională, pentru a ne asigura că echipa noastră livrează la cele mai înalte standarde de fiecare dată. Întodeauna am fost capabili să ne adaptăm foarte repede la schimbări și datorită prezenței noastre internaționale putem să reacționăm în conformitate cu piețele locale.
Faptul că REHAU are birouri de vânzări în România ne arată că spiritul latin se poate adapta foarte bine la modul de lucru și standardele germane, cu beneficii de ambele părți. Suntem curioase cu ce contribuie spiritul latin la cultura organizațională a unei companii germane?
Spiritul latin al românilor se vede în pasiunea cu care fac orice. Iar această calitate se regăsește acum și în REHAU. Prin îmbinarea pasiunii și determinării tipice românilor, alături de structura și buna organizare specifice organizației noastre, am reușit să atingem succesul despre care vorbim astăzi. Echipa din România se evidențiază ca fiind prima la adoptarea inovației, are curaj, dar și empatie față de cei din comunitatea în care activează. Sunt mândru de ei, iar acest proiect de CSR – REHAU Community este un pas natural în a ne demonstra cultura de „business de familie”.
Știm că la nivel internațional REHAU a adoptat o filozofie de responsabilitate socială care încearcă să aducă un plus de valoare în varii domenii precum artă, cultură, educație și totodată se implică în probleme sociale. Cum s-a adaptat REHAU România la acest deziderat?
Într-adevăr, la nivel global unul din cei „50 lideri ai sustenabilității și domeniului climatic” care au adoptat obiectivele globale de responsabilitate socială și ne canalizăm eforturile pe 4 dintre ele: dezvoltare sustenabilă, reducerea inegalităților, stimularea economiei circulare și promovarea protejării climei. În ceea ce privește România, cu ocazia acestui an aniversar, ne intensificăm eforturile în special pentru reducerea inegalităților, și mai specific creșterea șanselor la educație pentru cei defavorizați.
Și în trecut am depus eforturi atât pentru a susține educația din România (prin sprijinirea Universității Politehnică din București cu materiale de ultimă generație în materie de polimeri sau susținerea anumitor școli în acțiuni sportive), dar și pentru a proteja clima prin folosirea inteligentă a resurselor (precum susținerea EfdeN – un prototip de casă „solară”, eficientă energetic sau dotarea unei case de copii cu panouri solare).
Sunteți prima companie care și-a donat ziua de naștere sau mai bine spus aniversarea a 25 de ani de la înființarea REHAU România, pentru o cauză umanitară, iar pentru asta vă mulțumim! Ce v-a determinat să sărbătoriți în acest fel?
Pentru noi, cei 25 de ani reprezintă un moment istoric și ne demonstrează stabilitatea pe piața din România, dar și faptul că ne-am integrat foarte bine în comunitatea de aici. Iar acest mod special de a sărbători, donarea aniversării noastre ne-a oferit ocazia să le aratăm tuturor cât de importantă este pentru noi populația locală.
La nivel global, REHAU și-a asumat mereu acțiuni responsabile și dezvoltarea unei strategii sustenabile. Din acest motiv, semnarea UN Global Compact a venit natural, alăturându-ne celei mai importante inițiative internationale de acest fel. (https://www.unglobalcompact.org/what-is-gc). Provocările pentru întreprinderile comerciale în contextul global sunt în creștere. Prin urmare, REHAU intenționează să facă activitățile ce privesc sustenabilitatea mai vizibile în viitor și trimite un semnal clar prin semnarea UN Global Compact.
Prin această alegere sunteți pionieri, din nou, și un exemplu pentru alte companii din România. Cum ați încuraja alte companii să vă urmeze exemplul?
În primul rând, toate companiile trebuie să realizeze că întotdeauna este nevoie de implicare deoarece mereu există cauze la care își pot aduce aportul. Fiecare gest contează. Sunt resorturi la care putem apela astfel încât o parte din profit să fie dus în zona de bine, generat până la urmă în cadrul și cu ajutorul oamenilor din comunitatea în care activează fiecare companie. Un mediu de business unit poate fi mai puternic și decât statusul, pe anumite arii. Astfel că, îndemnul nostru se bazează pe adevăr simplu – unindu-ne forțele putem aduce o schimbare reală cu efecte imediate.
Ce probleme sociale din România vi se par cel mai urgent de rezolvat și cum vedeți implicarea mediului privat în rezolvarea lor?
Dacă vrem ca viitorul să fie ceea ce ne dorim, atunci trebuie să acționăm urgent pentru a ajuta educația. Parte din această ecuație, trebuie să fie și eforturile pentru protecția mediului, dar și identificarea soluțiilor pentru sprijinirea categoriilor defavorizate din comunitatea noastră. Prin proiectul de CSR – REHAU Community, ne propunem să atingem toate aceste subiecte și să contribuim cât mai mult. Așa cum spuneam, soluția stă în puterea celor mulți: cu cât conștientizăm mai multe companii că suntem responsabile să ne implicăm, că este datoria noastră să acționăm, cu atât rezultatele vor fi mai rapide.