SEPTEMBRIE 2021 - LABORATORUL DE ROBOTICĂ

PROIECT FINALIZAT

Tot sperăm să se întâmple ceva bun cu școala în care copiilor noștri le cam sunt cotonogite curiozitatea, creativitatea, bucuria de a întreba și de a afla. Dar dacă tot am aștepta miracole, probabil c-am aștepta mult și bine. Așa că în septembrie am mers în Valea Doftanei să facem laborator de robotică la liceul unde se întâmplă deja minuni, pentru că o profesoară a pus mâna pe bagheta magică a invovației!

Pentru elevii care învață informatică din ciclul primar și fac parte din clubul de robotică al Liceului Tehnologic Carol I, am dotat un laborator cu kituri Arduino, imprimantă 3D, ochelari VR, seturi LEGO MINDSTORMS, roboți interactivi Robodog și alte bucățele de tehnologie, toate menite să dezvolte abilitățile elevilor pentru știință, tehnologie, inginerie.

„Colaborarea cu Asociația Zi De Bine a fost o surpriză totală, în sensul că la început am crezut că visez și acum când văd toate materialele în laborator, încă mi se pare că nu este adevărat și că totul este doar un vis. Laboratorul de robotică, într-un decor de „atingere divină”, va găzdui activitățile clubului de programare CoderDojo și diverse activități la orele din programa școlară. Elevii sunt foarte încântați, pauzele vin „să le strice călătoriile virtuale” sau să le întrerupă construcțiile de semafoare.”

Steluța Elena Pralea, profesoară de informatică și directoarea Liceului Tehnologic Carol I

Minunea din Valea Doftanei

În zonele rurale doar 36% din copii merg la școală, arată datele INS, așa că atunci când auzi de rată de abandon de 0% ciulești bine urechile. Se întâmplă la Liceul Tehnologic „Carol I” Valea Doftanei, care găzduiește aproape 400 de elevi, de la grădiniță la învățământ liceal, cu o rată de promovabilitate la Bac de 85%. Este mândria sufletului pentru doamna profesoară de informatică Steluța Elena Pralea, care și-a dedicat anii de directorat digitalizării școlii, din scoarță în scoarță.

Și nu vorbim doar despre administrație și contabilitate, vorbim mai ales de faptul că acolo elevii au calculatoare și tablete, proiectoare și table inteligente, microscoape în laboratorul de biologie, ba chiar și o dronă cu ajutorul căreia învață despre natură și ecologie. Iar într-o școală în care copiii învață informatică din ciclul primar, doamna directoare a reușit să înființeze și un club de programare și robotică, în care un elev a realizat singur un semafor cu ajutorul plăcuțelor Microbit și a ledurilor.

Clubul de programare cu 4 ateliere - Scratch, Microbit, Arduino și Programare Web - a atras 100 de copii și se desfășoară doar pentru că există cadre didactice care sunt dispuse să facă mentorat voluntar în fiecare sâmbătă, făcând naveta chiar și de la 50 km distanță. Ar putea să se transfere la școli mai apropiate domiciliului lor, dar nu o fac. Aici au urmat nenumărate cursuri digitale cu valoare formativă și informativă pentru activitatea de predare. Iar acum umblă vorba că „Cine vine la Valea Doftanei nu mai pleacă!”.

Pregătiri pentru prima zi de școală!

Era zarvă și zumzăială printre copii în fața laboratorului de informatică la Liceul Tehnologic din Valea Doftanei. Doamna directoare le-a spus că li se pregătește ceva frumos anul acesta școlar, că revenirea după școala online o să fie cu surprize din cele mai frumoase și cu redeschiderea clubului de robotică (atât cât pandemia o va permite). Dar pentru muralul pictat de fetele de la Pigmente nici noi nu eram pregătite... așa fain a ieșit!

Acum că laboratorul are straie noi și a ajuns și prima parte dintre echipamentele comandate, inclusiv kiturile Arduino, imprimanta 3D, creioanele 3Doodler, ochelarii VR Oculus și seturile LEGO® MINDSTORMS, toate gândite pentru a dezvolta abilitățile elevilor pentru știință, tehnologie, inginerie și matematică, am declarat oficial START școală și robotică în Valea Doftanei! 

În laboratorul lui Dexter

„Doamna directoare, dar cum de ați reușit?” am întrebat și noi, timid. Prin consecvență, căutând an de an cursuri și finanțări și scriind proiecte prin care să le ofere elevilor spații școlare moderne și personal didactic calificat, cu deschidere spre viitor, astfel încât elevii să nu își dorească să mai părăsească comuna și să meargă la liceele de la oraș. „Dar știți, după ce ai făcut eforturi și ai evoluat dincolo de un punct, e greu să mai obții finanțări pentru că în România dictează urgența. Și uite așa ne blocăm la un nivel.” Clubul de robotică avea nevoie de un laborator de robotică, așa că în septembrie am făcut noi unul!

Ce am adus nou în școală:

  • pachete LEGO® MINDSTORMS, pentru a dezvolta abilitățile elevilor pentru știință, tehnologie, inginerie și matematică
  • kituri de nivel intermediar pentru Arduino, pentru orele de științe și informatică prin care să se dezvolte abilitățile elevilor 
  • 1 imprimantă 3D
  • roboți interactivi Robodog, pentru inițierea în programare a elevilor din clasele primare și pentru învățarea limbii engleze
  • ochelari VR Oculus, pentru accesarea unor site-uri care oferă materiale educaționale din domeniul VR, AR sau 3D

A ieșit tare frumos! Nu spunem noi, o spun copiii pe care i-am găsit „lipiți” de noile jucării, meșterind la roboței, puși pe fapte mari! Și ei și noi vă mulțumim că ne-ați ajutat să ducem educația și mai departe!

qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq
qqq

AM AJUNS PÂNĂ AICI PENTRU CĂ NE-AȚI SUSȚINUT!

Pentru ce ați făcut pentru comunitățile voastre, numele vostru merită rostit!

PARTENER STRATEGIC